• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skrivit över min bostad på min bror, kan dem göra en utmätning i alla fall?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 837
Mottagna reaktioner
13 075
Poäng
10 087
Hävas det enda som hävs något i detta land är om man mördar någon sitter av två år och sedan är du fri
Mord är lägst 10 år, då sitter man väl typ 6.5. Får man psykvård kan det bli kortare, då kommer man ut när man frisknat till, det brukar dock vara längre vårdtider än fängelse i snitt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117
Hej jag är i en taskig situation har varit med om ett investeringsbedrägeri och hot och utpressning på det.
Har ju självklart polisanmält det.
Tog massa lån pga av hoten på internet.
Lånen tog jag på bostaden.
Och eftersom det är mycket pengar i fråga så undrar jag hur lång tid det tar innan dem utmäter min bostad?
Har självklart bestridit allt i TR men de vill inte gå på min linje hävdar ju att de har utnyttjat mig pga min Cancer hjärntumör
(Utpressarna alltså)
Har skrivit över min bostad på min bror jag står för lånen så länge det går och har skrivit ett gåvobrev.
Kan dem göra en utmätning i alla fall?
Måste säga att jag har en son på 10 också
Med vänlig hälsning,

@Terry_ @Fcnest

https://lagen.nu/1924:323#S2

"Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning

Ett avtal som någon har ingått under påverkan av en psykisk störning är ogiltigt. Var och en skall då lämna tillbaka vad han har tagit emot eller, om det inte kan ske, betala ersättning för dess värde. Om inte annat följer av andra stycket är dock den som har ingått avtal i sådant sinnestillstånd, inte skyldig att betala ersättning i vidare mån än vad han mottagit använts till skäligt underhåll eller annars befinns ha medfört nytta för honom.
Var den, med vilken avtalet slöts, i god tro, äge han rätt att i den omfattning, som prövas skälig, utbekomma ersättning för den förlust, som föranletts av avtalet. Lag (1991:1550)."


Det var denna lag som jag syftade på i en annan tråd. Möjligt att det går att använda i detta case om man kan bygga det solitt med underlag om polisanmälning som understöder utpressing, hot, polisanmälning, läkarintyg om hjärntumör osv.

Kan absolut vara värt ett försök om du kan tänka dig driva detta hela vägen. Först kontakta bankerna med allt relevant underlag. Får du ett nej om annulerad skuld då driva det vidare till tingsrätt. Som terry lärt mig har man något som heter rättskydd i hemförsäkringen man kan nyttja vid juridisk process som gör att majoriteten av alla kostnader är avdragsgilla.
 

Fcnest

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juni 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tack ska verkligen kolla på detta.
Har bestridit alltihop och väntar nu på en dom utav en av så kallade nischbankerna.
Min jurist ska ringa till mig imorn och ska verkligen gå igenom detta noga med henne.
Tack än en gång.
Går detta igenom bjuder jag på middag.
För då har du räddat en Oskyldigs liv
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Har du hjärntumör?
 

Fcnest

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juni 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Eller har haft men är ej friskförklarad
Krävs 15 år för att man ska bli helt fri från min fick min 11
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 837
Mottagna reaktioner
13 075
Poäng
10 087
Antar att skuldsanering är ointressant då det bestritts en massa?
Hoppas juristen är bättre på andra områden än borgenärsbrott. Styrkekram.
 

Fcnest

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juni 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jo jag hade önskat att man kan få skuldsanering de bedömer väl lite olika alla fall är ju unika.
Sen om det att jag tog upp min son var att utpressarna hade hans adress och sa : att vi vet ju vart han bor det är bara att hålla käft och göra som vi säger.
Det tog jag som ett hot.
Var därför jag bytte adress.
Tack det värmde.
Ska kämpa vidare
 

Fcnest

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juni 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ja det har jag tänker ju långsammare är benägen för stress har levt i ett posttraumatisk stress symptom liv.

har ju fortfarande ett ärr i hjärnan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp